Teško probavljiva hrana

Naša prehrana danas uglavnom izgleda obrnuto od onih navika koje bi trebale prevladavati. Konzumiramo puno mlijeka i mliječnih proizvoda, previše slatkiša i zasićenih masnoća, a malo ribe, žitarica, voća i povrća. Većini ljudi nakon obroka javlja se osjećaj težine u trbuhu stoga ćemo u ovom članku dati  pokoji savjet o tome kako izbjeći taj neugodan osjećaj.
Kombinacija hrane koja je loša za probavu
Ugljikohidrati i škrob s životinjskim proteinima
Primjer: meso i krumpir, meso i tjestenina, sendvič od piletine
Kombinacija životinjskih proteina i ugljikohidrata, prisiljava probavni sustav da ih probavlja zajedno. S obzirom da se meso probavlja dulje od ugljikohidrata, dolazi do nadutosti i plinova. Ako imate probavnih smetnji, vrijeme je da potražite alternativu za pečeni krumpir uz meso, jer se te dvije vrste namirnica probavljaju na različite načine. Najbolje je uz meso kombinirati zeleno lisnato povrće kako bi smanjili negativne nuspojave.
Ugljikohidrati s voćem
Primjer: voćna pita za desert ili bilo koja voćka poslije obroka
Iako voće sadrži ugljikohidrate, probavlja se puno brže od ostalih namirnica koje ih također sadrže. To je razlog zašto je voće odličan izbor za međuobrok. Kada se voće kombinira sa namirnicama koje se duže probavljaju, ostaje predugo u želucu što stvara probleme. Kada jedete voće sa drugim ugljikohidratima, primjerice zobenom kašom, stvarate kombinaciju koja je vrlo teško probavljiva. Iz tog je razloga važno jesti voće kao zaseban obrok, osobito ako imate problema s probavom.
Voće je najbolje jesti 30-60 minuta prije obroka. Kada se voće jede na prazan želudac prije jela, priprema probavni trakt za ono što slijedi. Voda iz voća ispire i hidratizira probavni trakt, vlakana čiste, a enzimi aktiviraju kemijski proces probave. Nakon obroka, pričekajte najmanje 3 sata prije konzumacije voća. Većinu voća je najbolje jesti kao zaseban obrok kako bi se pravilno probavilo.
Voda i hrana
Primjer: voda prije, za vrijeme i poslije obroka
Neki izvori preporučuju popiti čašu vode neposredno prije obroka kako bi pojeli manje, no to nije dobro za probavu. Ljudi obično i tokom jela piju vodu koja razrjeđuje hranu, što znači da se u probavnom sustavu odvijaju različiti procesi probave. To utječe na način na koji se hranjive tvari razgrađuju i koriste, a može dovesti do raznih probavnih smetnji. Vodu je najbolje piti barem 10 minuta prije obroka ili 1 sat poslije jela.
Mliječni proizvodi s voćem
Primjer: jogurt s voćem, smoothie
Mliječni proizvodi se često kombiniraju sa voćem. Jogurt i voće se obično jedu za doručak ili desert, a od kombinacije mlijeka i voća može se napraviti smoothie. Takvo kombiniranje namirnica može staviti dodatni pritisak na vaš probavni sustav. Mliječni proizvodi su izvori životinjskih proteina i probavljaju se duže od ostalih namirnica. Iz tog razloga ometaju brzo probavljanje voća što nije dobro za probavu.
Masti i ostale namirnice
Primjer: masline i kruh, tuna i majoneza, meso pečeno u biljnom ulju
Velike količine masnoće u kombinaciji s proteinima, usporavaju probavu. Za pripremu povrća, žitarica i mesa, preporučuje se koristiti nerafinirana ulja kao što su maslinovo i kokosovo ulje. Namirnice koje sadrže i proteine i masti kao npr. avokado, sjemenke i orašasti plodovi, trebaju se kombinirati sa lisnatim zelenim povrćem koje ne sadrži škrob.